Nytt liv

Idag börjar ett nytt liv.
Idag är jag arbetslös.
Det finns massa saker jag borde eller måste göra med mitt nya liv.

+Motionera tex. Att ta en promenad varje dag ska väl i hela fridens namn inte vara så svårt?
+Ta mig till skatteverket med Jocke. Jag ska ringa pappa snart och fråga om han kan skjutsa mig.
+Föra över pengar till paypal så vi kan köpa ett klösträd till Viggen och Elsa. Och sen köpa det på tyska ebay där allt är mycket billigare än i Sverige.
+Detta skäms jag över att jag inte gjort men jag måste försäkra Elsa. Sen måste hon kastreras så att vi inte får jättemånga katter. Det vill inte Jocke ha. Tråkjocke.
+Imorn måste jag vattna mammas blommor.
+Jag måste ringa mödravårdscentralen. Jag är inte gravid. Men jag måste boka gynekologtid. Det är väl på mödravårdscentralen man gör sånt? Jag har ju hållt fast vid min snälla tant från ungdomsmottagningen så länge jag kunnat, men nu är jag tydligen för gammal.
+Jag måste tona håret så det inte blir för trist.
+Jag måste även köpa en ny kattsele så Elsa är fulllärd till nästa vår. Nu är det väl lite för kallt för kissarna att va ute o gå, även om Viggen verkligen verkligen vill följa med ut!
+Och det jag MÅSTE göra IDAG är att skriva in mig hos Arbetsförmedlingen. Annars får jag ingen A-kassa. Och jag måste ju i vilket fall som helst vänta 3 månader innan jag får dom. Blä!  
Känns som att det är fler saker jag måste göra men nu kommer jag inte på fler saker.
Jo en sak. +Måste pyssla med lite kläder. Köpa tyg glitter o glamour!


Kommentarer
Postat av: Madame

Vad heter ni för efternamn nu då??

2010-09-06 @ 22:47:23
Postat av: annika

hehe. samma som innan faktiskt! vi byter kanske sen! :P

2010-09-07 @ 09:10:04
URL: http://polarme.rockless.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0