En fyndig helg!

Tänkte bjuda på lite bilder på vad som jag har fyndat denna helg. ...och lite gamla fynd...
Denna helg började nämligen med att Alexandra och jag var på Antik & Kuriosamässan i Kista. Och tillochmed i TV hamnade vi! Hihi! Titta här, 25 minuter in i programmet är vi!
Sen var det skopanlördag med lite skojigheter. Och sen på kvällen hamnade jag på en fest med en bålskål fylld med saker man fick TA!
Och i onsdags var mamma och jag på loppis i Märsta. Därifrån kom jag inte heller hem tomhänt.

Här får ni se!

Denna väska fick jag köpa för mindre än halva det pris som var satt! Like like! Kistamässan.


En fjärilsbrosch av samma dam!


Ett VÄLDIGT glittrigt halsband! LIKE LIKE LIKE! 100 spänn på mässan.


Och ett fantastiskt armband med swarowskikristaller. 50-60tal! Mässan!


ÅH!


Vad sägs om denna ishink då? Tanten som sålde den var väldigt rar och hade satt en lapp på locket där hon skrivit att den är väldigt bra att servera färskpotatis i utan att den svalnar! Oså fick jag isknipsen på köpet!
Igelkotten fyndade jag på skopan för några veckor sen för en femma!


Och ÄNTLIGEN införskaffade jag mig en hatthållare. Köpte den av samma tant som hade väskan och broschen. 40:-
Hatten köpte jag på skopan för några veckor sen för 30:-


Jag samlar ju på plånböcker  och portmonäer. Denna hittade jag på skopan igår för 15:-. Krokodil och denna otroligt vackra insida!


En annan, lite plastigare sak, men rolig! Skopan 15:- säkert 70-tal.


Förra lördagens skopanväska. Saknade ganska många pärlor.. men men... 25:- tror jag. Förmodligen 40-50tal...


Vad sägs om denna leksakspippi?? Fin va? Har dock inte fått den att fungera... 30:- skopan igår.


Och Ä-N-T-L-I-G-E-N hittade jag en stor twistplåtburk. 5:-, 70-80tal


En mycket trevlig scarf för 15:- 50-tal kanske, eller 60.


En katt på ett varmt toagolv! Mitt bästa fynd någonsin! <3 x-antal 1000lappar hos öppfödare på Lidingö. 2010-tal.


En gabriel-uggle-sparbössa som jag är väldigt nöjd över att jag behöll för mig själv och inte gav till min uggle-gnälliga syster. Skopan 30:-. Såg några såna mindre varianter på mässan, alla över 250:-


Min Reijmyrekanna och min vas. Båda har jag verkligen hittat för pangpris mot vad de är värda! Gamla klassiska fynd.


Tennvas som jag fyndade på Märstaloppisen för 15:-

Denna vas hittade jag på samma ställe för samma pris. Jag vet fortfarande inte om den är gjord i plast eller glas.


Spinkig man, fyndad 2002. Årgång 86. Gratis. Nästan.


Jag får inte ta någon allergimedicin förräns på onsdag! Hjääälp. Inte fyndigt alls.


Ett jättetrevligt skrin som mamma köpte till mig när hon var i Ångermanland för några veckor sen...


Här har vi sakerna från bålskålen! Så himla roligt!


Dessa är jag nog mest nöjd över att jag hittade!


Sen detta armband.


Här har vi mitt andra bästa fynd någonsin! Fyndat här. Hjälp vad jag älskar dessa monster!

Fint va?

Kommentarer
Postat av: Fancy Lane

Du är bäst på att fynda! Du ska jobba med sånt här!

2010-10-03 @ 22:39:18
URL: http://fancylane.blogspot.com
Postat av: annika

naaaw! ja mitt hjärta vill ju det!!! :)

2010-10-03 @ 22:50:15
URL: http://annikaochjoakim.blogg.se/
Postat av: anna, din syster

MÄN GUUUUD jag blir allllldeles avis hära

2010-10-03 @ 23:58:59
URL: http://polarme.rockless.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0