Tid

Nu var det några dagar sen jag skrev här sist. Det är ju nämligen så att jag är världens lyckligaste och då har man inte all tid i världen att skriva här.
I torsdags, klockan 8 var vi hemma hos Kitty o hennes familj, vi skrev papper och dom sa adjö till Viggen som sedan följde med oss hem. Det var jobbigt att gå iväg med honom från sin familj. Men ännu jobbigare var det när vi satte oss i bilen och han började jama hjärtskärande. Efter en stund blev det för jobbigt och jag tog upp honom och lät honom titta ut. Då lugnade han ner sej och tillslut somnade han.

Och sen var det dags för ännu mer intryck för kittekatten. Ett helt nytt hem. Det var nog lite jobbigt för honom i början. I alla fall att vara ensam i rum. Då letade han efter sina syskon tror jag.

Men åh så mysigt det har varit! Vi har gosat o lekt o gosat o lekt!!
Och Joakim är nästan lika kär som jag! Vi har fått en sån mysig, social och fin katt! Jag är så glad. Det är sån där glädje som nästan blir lite läskig. 

Idag skulle vi lämna honom ensam för första gången och det var inte kul. Jag längtar hem sjukt mycket! Oså måste jag träna efter jobbet och dra ut på hans ensamhet ännu mera. Hoppas hoppas hoppas att han hittar på något skojigt och att han sover i min iglo. 

Jag ska hämta ringarna idag också. De ringde i fredags och sa att de var klara så jag tänkte hämta dom sen. 

Jag vill hem nu! Till min, min, älskade katt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0