Roligt

Jag tycker det är så skojigt att läsa om bröllop. Eller alltså, det är något jag aldrig tidigare gjort men nu när man står inför detta så kan jag inte låta bli. Men det roliga är liksom att vi inte alls har koll på det här med bröllop egentligen. Mer än att bruden ska ha vitt ungefär och att man har ringar.
Allt Om Bröllop-sidan finns massa sånt, tex om man måste ha tårta på bröllopet.  
Personligen tycker jag att det mesta är obscent. Sjukt att det måste bli så himla stort. Alltså, det är ju stort att gifta sig, men i dagens samhälle känns det som att det stora är själva bröllopet inte giftemålet i sig som jag anser är det stora.
Men jag är som du kanske förstår lite kluven. För såhär mot slutet har jag börjat känna att det kanske vore lite skoj med en möhippa, som jag tidigare kände avsky mot.
Jag tror mest att jag inte gillar alla regler. Jag tycker att man får göra som man vill. Och det låter ju också korkat. Klart att man gör som man vill, men det känns ändå som att det inte är så lätt gällande det här med bröllop.
Som att folk fnyser lite när jag säger att vi inte bestämt vilket kapell vi ska gifta oss i i Las Vegas, som att jag planerar dåligt. Men för mig känns det mer naturligt att komma dit och se, för mig känns det planerat.
Jisses vad jag svamlar. Bäst att sluta skriva nu.   

Kommentarer
Postat av: therese

jag tycker att ni är bra som inte gör som det står på alla konstiga internetsidor. välj ett kapell som ser snyggt ut. heja annika och jocke!



p.s nu har jag anmält mig till er fest! d.s

2010-05-21 @ 12:32:51
Postat av: Annika

Tack Tess för att du hejar på oss!!! :)

2010-05-21 @ 12:58:50
Postat av: therese

jag hejar alltid på er!

och så har jag köpt en bröllopspresent till er!

men jag säger inte vad det är....

2010-05-24 @ 13:15:36
Postat av: Annika

åhhhååå så spännande!!! :D

2010-05-24 @ 13:27:47
Postat av: Fancy Lane

Elsa Billgrens bröllopsbilder tycker jag gav inspiration (trots att jag inte ska gifta mig själv... men jag ville det nästan).

2010-05-27 @ 22:01:56
URL: http://fancylane.blogspot.com
Postat av: Annika

ja visst är dom fina!! vem vet, du ska ju ändå till vegas???? :D

2010-05-27 @ 22:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0