Bröllopsfesten den 17 Juli 2010 i (massa) bilder.

Ä-N-T-L-I-G-E-N tar jag mig för att fixa detta inlägg. Det har känts lite grann som en projekt och jag har inte velat skriva nåt innan jag gjort inlägget om festen. Fick en känsla av att jag kanske skulle fuska bort detta inlägg som denna blogg i första huvudsak var tillägnad till.


Vid detta bord stod jag och tog emot gästerna. Festligt värre med kolsyreis. Pizzarullarna smakade gudomligt.


Och vi pimpade The Brinks place med rosa och svarta detaljer. Kitsch ska det vara tack!


Therese, Henrik och min man.


Christine och Arvid.


Frida och Johanna.


David som vann titeln "kvällens mest välklädda" och Keno som hade snyggaste skägget. Foto: David Sparén


Lite väl uppklätt gäng! Foto: David Sparén


Gurra, som skulle ha haft vax i mustaschen och monokel istället för glasögon. Lite besviken blev jag allt. Foto: David Sparén.


Min man. Foto: David Sparén


David själv! Foto: hans egna


Vanja och kladdkaka. Foto: David Sparén


Jag och Anna. Foto: Frida Nordin


Fridas och Thereses första date IRL. Foto: Frida Nordins


Johanna och Anna. Foto: Frida Nordin


Joakim och våran extramamma!!! <3 Foto: Frida Nordin


Jag och Frida! (och Johanna) Foto: Frida Nordin


Frida, jag, Johanna och Therese! Foto: Frida Nordin


"Såhär bajsar du" Foto: Frida Nordin


Barnen ville självfallet sjunga i mikrofonen. Helst Manboy. Foto: Frida Nordin


Ja! Foto: Frida Nordin


Keno med världens bästa skägg! Foto: Gustav Svensson


Arvid och Johanna! Foto: Christine Maurel


Här fixar jag musiken till Alina. Foto: David Sparén


På detta skrangliga bord som Jocke skulle skruvat åt satt dom och åt. Foto: Frida Nordin


Anna Mari, Therese, Mamma och Anna.


Robban, Johannes, Anki, Karin och Jimmy. Foto: Gustav Svensson


Plötsligt kom regnet och som magneter samlades ALLA karlar vid scenen för att gemensamt bygga ett skygg. Foto: Frida Nordin


Och upp med en gigantisk pressening. Foto: Frida Nordin


Anna och Therese. Foto: Frida Nordin


Sen var det dags för efterrätt, och när jag såg att jocke var först i kön och jag sist kom Frida på att vi skulle ju skära upp tårtan tillsammans! Perfekt trängning! Men precis då skulle Nettan envisas med att vispa grädde. Så vi fick stå där en stund och vänta. Foto: Frida Nordin


Och vänta... Foto: Frida Nordin


....och vänta.... Foto: Frida Nordin


Men sen så! Men hur gör man? Det var ju jättesvårt! Foto: Frida Nordin


Slutade med att jag skar det mesta själv. Foto: Arvid Maurel


Såja! Hehe! Foto: Frida Nordin


Sen var det dags för presentöppning! Jag var ganska duktig på att underhålla måste jag säga, men det var jättesvårt att säga VI, "detta önskade VI oss", vart en hel del jag där.... Foto: Christine eller Arvid Maurel


Vad kan det vara i paketet? Foto: Maurels


Vi fick varsinn Iittala-skål! Foto: David Sparén


Våran publik! Foto: Frida Nordin


Anna tyckte att det var en bra idé att sitta i gräset. Det tyckte sju fästingar också! Foto: Frida Nordin


Jocke fick även en födelsedagspresent. Foto: Gustav Svensson


Och en hängmatta från eeeee... var var det nu? Foto: Gustav Svensson


Publik! Foto: Gustav Svensson


Gigantiskt paket. Foto: Gustaf Sandholm


Och gästerna igen! Foto: David Sparén


Lessnade Jocke? Hehe! Foto: Gustav Svensson


Japp! Foto: Maurels


En lite konstig generationsbild. Det är jag, Jocke, mamma, pappa, Nettan, Micke och jockes farmor o farfar. Foto: Gustav Svensson


Sen fick man dansa eller uppträda på scenen! Foto: Frida Nordin


Eller posa framför kameror! Foto: Frida Nordins


Kristin och Johanna! Foto: Frida Nordin


Anna och jag dansar mer än gärna! Foto: Frida Nordin


Pappa spelade en stund! Foto: Frida Nordin


Micke höll ett fint tal med pappas pannlampa! Foto: Frida Nordin


Och Robban spelade den första låten han nånsin gjort klart! Tack vare oss, sa han! Foto: Frida Nordin


Johannes, David och David uppträdde också! Foto: Frida Nordin


Jockes kusin Fia och partytricket Cosmos! Foto: Frida Nordin


Anna och jag plågade jocke lite med Mora Träsk, här fader abraham! Inte så fin bild på mig men det bjuuuder jag på! Foto: Frida Nordin


Jockes två mammor! Foto: Frida Nordin


Fina vänner! Foto: Frida Nordin


Och Alex läste en så fin egenskriven dikt för oss! <3 Foto: Gustav Svensson


Kristin, Frida, jag, Johanna och Christine! Foto: Frida Nordins


Action. Foto: Maurels


Mera dancing! Foto: Maurels


Och meeera dans! Foto: Maurels


Och ännu mer! Foto: Maurels


Look me in the eyes! Foto: Maurels


Min läskige make! Foto: Maurels


Och Robban igen. Foto: Maurels


Fint! Foto: Maurels


Snygg-Kristin! Foto: Maurels


Uppträdande jag kallar duga! Mina gals! Foto: Gustav Svensson


Sen skrålades det i vardagsrummet. Foto: Frida Nordin


Det är ju oftast såhär det slutar på fester.... Foto: David Sparén


Det enda som saknades på festen var denna lilla krabat! <3


Annars var festen väldigt lyckad! Vi hade inte vädret med oss helt och hållet men det gjorde verkligen inget! Det var så roligt att det kom så många gäster! Tack alla! Och speciellt tack till Nettan och Micke som gjorde detta möjligt!
Och vet ni, jag klarade tillochmed av att några höll tal! Fast det var kanske för att de faktiskt inte var så där traditionella och trista! Ni som talade för oss hade verkligen använt sin kreativitet.
Och tack -alla- som uppträdde!
2 stycken objudna gäster kom ju tillochmed förbi och var helt lyriska över festen!
Det var så fint!
Och alla presenter! Jag var helt förstummad över hur mycket fint vi fick! Ska visa er sen... Så mycket som VI önskade oss!
Oj så fint!
En sak som dock gick lite fel var dresscoden. Dom som förstod den var dom vi hade pratat med. Dom som fick dresscoden via sms förstod den inte alls. Och jag kan förstå dom. Det behövdes en betoning. Såhär var den: Lite väääl uppklätt. Och i smset hade jag nog bara skrivit: lite väl uppklätt. Så folk hade tolkat det helt fel. My misstake. Men det gjorde inget! Alla var ju jättetjusiga ändå, men dom som förstod får såklart pluspoäng!
Jocke och jag la oss sist natten den 18 juli. Klockan 4 hade alla lagt sig, men både Jocke och jag var klarvakna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0