Några regler på festen.

Som ni kanske förstår är Joakim och jag inte det traditionella brudparet som vill ha det traditionella bröllopet. Om vi vore skulle vi inte gifta oss i Las Vegas och vi skulle inte ha bröllopet drygt en månad senare på brudgummens landställe.
Därför vill vi även lägga ut vissa regler, eller snarare riktlinjer. Alltså: detta blir inte en traditionell bröllopsfest, vilket betyder att ingen får hålla tal. Det är absolut något av det värsta som kan tänkas. Vi kastar ut dig om du försöker. Inga traditionella bröllopslekar. Inga klirr i glas för att försöka få oss att kyssas. Du behöver inte känna att du måste följa diverse andra regler, som att du inte får ha vitt på dig eller så, ha gärna vit klänning och slöja om du vill, jag kommer inte börja gråta eller tycka att du är ofin. Kanske kommer nån mormor eller farmor tycka det, men det struntar vi i. Det här med god ton är nåt vi inte känner oss bekanta med.
Däremot tar vi gärna emot presenter!* hihi!
Och tårta och andra godsaker måste vi ha! Och gärna ballonger och serpentiner.
Och om du vill uppträda anmäl dig då till The Brinks, alltså Joakims föräldrar. Eller så kan du skriva en rad här. Mailadress till The Brinks kommer finnas på sidan inom kort.
Och det finns redan några uppträdanden bokade, så var inte blyg. Vi hoppas på att fadern Brink ska bygga nån flashig scen i skogsbrynet.
Du kanske undrar varför vi ens ska ha en bröllopsfest när man inte får göra nåt av allt det "roliga" man brukar göra? Såhär; vi tycker inte att det är det roliga, utan vi vill ha en fest för att fira att vi tagit det stora steget i våran relation och hoppas att ni vill fira våran kärlek med oss en (förhoppningsvis) vacker kväll i juli.




*Jag hoppas att du som läser förstår undertonen i det jag skriver. Om du tycker jag är ohyffsad och förfärlig så missförstår du mig tyvärr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0